Friss Hírek

Friss Hírek RSS

cover-weblap-01

A Kolozsvárról Szegedre költözött Magyar Királyi Ferencz József Tudományegyetemen 100 évvel ezelőtt, 1924-ben Buday Árpád és Banner János kinevezésével indult meg a régészeti intézet működése. Az elmúlt 100 évben kisebb kihagyással ugyan, de folytonos volt a régészeti oktatás, és tudományunk olyan meghatározó alakjai tanítottak és kutattak az intézetben/tanszéken, mint Trogmayer Ottó és Fodor István. Az egykori oktatóinkra is megemlékezve az intézet/tanszék fennállásának centenáriumát több, az esemény fontosságához méltó programmal ünnepeljük meg 2024. május 21. és 23. között.

Hallgató Emese


egyetemi tanársegéd


Szoba: 415


Fogadó óra: Megtekint


Email: hallgato.emese@gmail.com


Műhelymunka és szakdolgozati témák:
– Implicit kogníció különböző aspektusai
– Implicit kogníció kapcsolata az intuícióval, kreativitással, frontális funkciókkal
– Készségek kialakulása és megváltoztatása
– Az implicit tanulás mérőeljárásainak fejlesztése
– Tabuszavak kutatása (GBR vizsgálatok is)
– Érzelmi töltettel rendelkező szavak (GBR vizsgálatok is)
– Ideomotoros elméletek
– Egyeztetés után a fentiektől eltérő téma is számításba jöhet


CV


Publikációs lista:

Krajcsi, A., Hallgató, E. (2012). Fejlődési diszkalkulia diagnózisa felnőtteknél: Az Aritmetikai Kognitív Fejlődési Képességek teszt. Gyógypedagógiai Szemle, 40(4), 330-342.

Hallgató, E., Győri-Dani, D., Pekár, J., Janacsek, K., & Németh, D. The differential consolidation of perceptual and motor learning in skill acquisition.Cortex. doi: 10.1016/j.cortex.2012.01.002

Huszár, T., Makra, E., Hallgató, E., Janacsek, K., & Németh, D. (2010). The effect of taboo word on language processing. Psychiatria Hungarica, 25(6), 525-537.

Németh, D., Hallgató, E., Janacsek, K., Sándor, T., & Londe, Z. (2009).Perceptual and motor factors of implicit skill learning. Neuroreport, 20(18), 1654-1658. doi: 10.1097/WNR.0b013e328333ba08